preskoči na sadržaj

Gospodarska škola Čakovec

Login

Promotivni video škole


Oprema škole







Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

 

Promocija poljoprivrednih zanimanja












Partneri u Comenius projektu

Comenius - predškolski odgoj, osnovno i srednje obrazovanje 

    

Opće obrazovanje:

  •  osnovne i srednje škole
  •  vrtići
  • ostale ustanove uključene u opće školsko obrazovanje 

Potprogram Comenius obuhvaća predškolskiodgoj, osnovno i srednje obrazovanje. Ciljevi potprograma Comenius jesu promicanje svijesti o raznolikosti europskih kultura suradnjom škola i vrtića država koje sudjeluju u Programu za cjeloživotno učenje, poticanje osobnog razvoja sudionika, razvoj i usavršavanje vještina i kompetencija te njegovanje ideje o europskom građanstvu.

Sudjelovanjem u potprogramu Comenius utječe se na poboljšanje kvalitete školskog obrazovanja, ističe se njegova europska dimenzija, potiču se mobilnost i učenje jezika, kao i veća uključenost u europsko društvo.

Više o programu na http://www.mobilnost.hr/index.php?id=8

Projektni partneri

1.  August-Horch-Schule BBS,  Andernach, Njemačka

2.  "Leonardo da Vinci" Istituto Tecnico Economico e Tecnologico, Milazzo, Italija

3.    IES  Clara Campoamor, La Solana, Španjolska

            4.   YATAĞAN Anadolu Lisesi, Mugla,  Turska

5.    Gospodarska škola Čakovec

6.     Morawski II gimnazija. Marie Curie Skłodowska, Konskich, Poljska

7.     3 Geniko Lykeio,  Galatsi, Grčka

8.     Escola de Secundaria , Montemor-o-Novo, Portugal

9.     Žvėrynas Gimnazija,  Vilnius,  Litva

O PROJEKTU:

Vino pripada najstarijem  kulturnom naslijeđu  Europe i čini značajan dio zajedničke kulturne baštine.

Glavni cilj ovog projekta je potaknuti mlade ljude i skrenuti im pozornost na  europski i regionalni identitet kraja u kojem žive. Bavljenjem različitim tipovima vina želi se potaknuti svijest, ne samo o jedinstvenosti vlastitog  kraja već i otkriti važnost vina kao ujedinjujući element europske civilizacije.

Partnerstvom između škola iz različitih zemalja i  područja obrazovanja  tema vino razvija se  kroz aspekte ekonomije, društva, znanosti, medicine,  povijesti, mitologije, glazbe, religije, književnosti  kao i modernog i ekološkog vinogradarstva.

Fokusiranjem na različite teme učenicima se nudi  mogućnost da se upoznaju sa svojim životnim sredinima na aktivan, odgovoran i samosvjestan način  kako bi se kasnije mogli mjeriti konkretni učinci  njihovog razmišljanja i djelovanja. Škole koje sudjeluju u projektu sudjeluju u poboljšanju općeg znanja o kulturnom bogatstvu vlastite regije , ali i ostalih zemalja partnera.

Zajedničke aktivnosti tijekom projekta kao i rezultati rada učenika i nastavnika (slike,foto priča, performansi ,video uratci , poster, skulpture, kalendar i sl) i njihovo objavljivanje na  internetskim stranicama škola doprinosi  se  vidljivosti projektnog rada i diseminaciji projekta.

Komunikacija između partnera putem interneta i kontinuirani sastanaci odvijaju se cijelo vrijeme  tijekom  provedbe projekta, a kroz projektne radionicei sastanke produbljuje se i  međusobna osobna suradnja i van područja projekta. Osim toga učenici borave tijekom sastanaka u obiteljima gdje imaju priliku sudjelovati u njihovim svakodnevnim aktivnostima i stjecati iskustva iz prve ruke.

Engleski jezik je jezik komunikacije i na taj način, sudionici mogu koristiti i usavršavati svoje znanje engleskog jezika tijekom komunikacije sa svojim vršnjacima, ali ne samo učenici već i nastavnici. 

Projekt pruža mogućnost integracije i povezivanja struke i  općeobrazovnih predmeta. 

·                      Povijest i geografija

·                     Gospodarstvo, ekologija i prirodne znanosti;

·                     Vjeronauk

·                     Drevni i moderna medicina;

·                     Književnost

                      Umjetnost    

Gospodarska škola u projektu:

Vinogradarstvo i proizvodnja vina oduvijek su bile glavne gospodarske grane Gornjeg Međimurja. Tradicija uzgoja vinove loze i danas se nastavlja, a tome svjedoče i odlična vina na međimurskoj vinskoj cesti, koja je važan promicatelj gospodarskog, ali i turističkog razvoja Međimurske županije. Promoviraju se tradicionalni kulinarski specijaliteti i kultura pijenja vina, posebno kvalitetnih i vrhunskih bijelih vina.

Šezdesetak vinogradara proizvodi vina  kontroliranog podrijetla. Proizvode se bijela, ali i crna vina od kojih treba istaknuti: Rizling Rajnski, Traminac Crveni, Sauvignon, Graševina, Pinot  bijeli, sivi i crni, Muškat žuti, Cabernet Sauvignon, Šipon. Posebno treba istaknuti robnu marku vina Pušipel koji se proizvodi od sorte Šipon ili Moslavac.

Naša škola obrađuje svoje vinograde i proizvodi vino tako da smo i mi postali dio te tradicije. Škola je sudjelovala u kreiranju robne marke vina „Pušipel“ koja je postala zaštitni znak Međimurskog vinogradarstva.

Važno je skrenuti pozornosti mladih ljudi, koji žive na području Međimurja, da uoče važnost očuvanja tradicije kroz promociju lokalnih proizvoda, enogastronomije, očuvanja starih običaja. Nakon završetka školovanja i zaposlenja  svoja znanja i vještine mogu iskoristiti za razvoj regije i ruralnog turizma.

 

Urbanovo u Međimurju .    http://youtu.be/zgqFCf9jQ3c

 

Koordinator projekta u Gospodarskoj školi Čakovec:

Vesna Stunković, prof. strukovnih predmeta

Učenici u projektu:

1 PT- Matija Čižmešija, Adrijan Berkić, Petar Padarić, Karlo Balent

2.PT- Matije Novak, Benjamin Damiš

3 PT – Petra Jagec, Marta Glavak, Nikola Kolarić, Mihael Tišler, Maja Poljak, Klara Drvenkar, Helena Kovačić

2 CP- Filip Golub, Helena Zdolec

2 PK- Elizabeta Cindrić

Nastavnici koji sudjeluju u projektu:

1. Nastavnici opće obrazovnih predmeta:

Sanja Jančec, prof. povijesti i geografije

Vedran Ivanković, akademski slikar

Velimir Posavec, dipl. ing. elektrotehnike

Ivana Roža Kermeci, prof. engl. jezika, knjiž. i filozof

Katje Sklepić, prof. engleskog jezika

Martina  Bogdan,  prof. njemačkog jezika i knji. i engleskog jezika i književnosti

Sanja Vrbanec, mag. edukac. hrvats. jez.

Vladimir Glavina,. prof. tjelesnog odgoja

Branka Vlahek-Ivek, prof. njem. j. i knjiž. i komp. knjiž.

2. Nastavnici strukovnih predmeta:

Vesna Stunković, dipl. ing. agronomije, koordinator projekta

Sabrina Blajda, dipl. ing. agronomije,

Kristijan Valkaj, dipl. ing. agronomije

Dunja Geršak, magistar biotehničkih znanosti

Andreja Kalšan, dipl. ing. agronomije

 

 

 

 

 

 

·                  

Comenius putovanja
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Litva-Vilnius
Autor: Velimir Posavec, 21. 4. 2014.

 

Tema susreta:  Rizici i posljedice konzumacije alkohola

Comenius tim:

Profesorice: Stunković Vesna, Geršak Dunja, Bogdan Martina

Učenici: Zdolec Helena i Golub Filip, 3 CP

 

Vilnius je glavni  i najveći grad Litve. Ima 555.613 stanovnika, a leži na ušću rijeke Vilnie u rijeku Neris. Prvi put spominje se 1323. godine, a 2009. godine bio je Europski grad kulture. U vrijeme postojanja Velike Kneževine Litve bio je njezin glavni grad, a rezidencija vojvode nalazila se u obližnjem dvorcu Trakai. Velika Kneževina Litva bila je snažna država koja se protezala od Baltika do Crnog mora. Početkom 16. st. sagrađene su gradske zidine, a grad je doživio veliki procvat u  vrijeme vladavine vojvode Duke Gediminas 1323. godine.

Godine 1579. osnovano je Vilniusko sveučilište te je grad postao jedan od najvažnijih znanstvenih i kulturnih centara Poljsko-Litvanske Unije.

Vilnius je grad vrlo bogate arhitekture raznih stilova. Izmjenjuju se gotika, renesansa, barok i neoklasicizam. Staro gradsko središte (Vilniaus senamiestis), koje čini 1487 zgrada i 70 ulica na oko 1.497 m², upisano je 1994. na listu svjetske baštine UNESCO-a.  

Poznat je kao grad s mnogo crkava (jedan od gradova s najvećim brojem crkava u gradskom središtu). Katedrala sv. Stanislava i Vladislava,  izgledom podsjeća na grčki hram (netipično za arhitekturu sjeverne Europe), a crkva sv. Ane remek-djelo je kasne gotike.

Katedrala Sv. Stanislava i Vladislava

Zanimljiv kulturni projekt je umjetnička republika Užupis. Umjetnici su dio grada proglasili posebnom umjetničkom "državom" u kojoj se održavaju razni kulturni projekti.

Nacionalna jela:

Krumpir se smatra drugi kruh, a jede se tijekom cijele godine. Najpopularnija su jela od krumpira "zeppelini" (cepelinai), krumpir kobasice (vedarai), krumpir palačinke. Votka, koja se proizvodi od krumpira, „tradicionalno“ je jako alkoholno piće.

Najpopularnija je "litavski sir", svježi ili sušeni koji može biti kiseli, slatki ili začinjena s kimom. Najstarija tradicionalna pića su medovina i pivo. Vina se proizvode od voća (jabuke i bobičastog voća ).

Saltibarščia - hladna juha od cikle, koja je vrlo ukusna i zasitna jede se uz pečeni krumpir. 

 

Saltibaršćia

1. dan. , subota. 26.04.2014

Prekrasan  početak posljednjeg Comenius susreta u Litvi.

Današnja Litva podijeljena je na 5 regija. Domaćini su nam svoje regije predstavili kroz  narodnu nošnju, ples i muzičke instrumente. Na kraju smo i mi malo zaplesali.

U istom ritmu i intonaciji nastavili smo u muzeju kroz koji nas je vodila umiljata kustosica. Čarobni zvukovi frulice i ostalih instrumenata vratili su nas u prošlost.

Dan je za nastavnike završio zajedničkom večerom u restoranu, a učenici su proveli večer na koncertu sa svojim domaćinima.

 

 

 

 

2. dan, nedjelja. 27.04.2014.

Započeli smo prezentacijama o rizicima konzumacije alkohola, a svaki partner predstavio se drugom temom (Alkohol i mladi, Alkoholizam u obitelji, Dok piješ ne vozi, Posljedice i rizici za zdravlje..). Uvodnu prezentaciju imala je Litva na temu konzumacija alkohola u Litvi - Alcohol consuption in Lithuania.

Naša tema bila je Alkohol nije cool. Helena i Filip su  prezentaciju, napravljenu u pow toom programu, predstavili na zanimljiv način. Grčki tim nam je upriličio dramu pod naslovom: Alkoholizam u obitelji. 

Nakon teških tema o alkoholu krenuli smo put Trakaia – starog grada na jezeru.  Dvorac okružen jezerom na kojem se može provesti opuštajući dan ili vikend uživajući u vožnji pedalinama, jedrenju, šetnji  uz jezero.

 

Helena i Filip iskoristili su slobodno vrijeme za druženje s ostalim učenicima i propedalirali jezerom. A profesorice su uživale u šetnji, divnom pogledu i ispijanju kave.

 

3. dan, 28.04.2014., ponedjeljak

Učenici su sudjelovali na  nastavi u školi domaćina. 

Liječnik nam je održao predavanje o rizicima i posljedicama prekomjerne konzumacije alkohola.  

Uslijedio je posjet policijskoj postaji i policijskom muzeju. Na početku posjeta održano je predstavljanje policijske postaje i njezinog preventivnog programa o posljedicama prekomjerne konzumacije alkohola, koji se provodi počevši  od osnovne škole. U gradu nije dozvoljena konzumacija alkohola na javnim mjestima, a dio grada pokriven je i video nadzorom kako bi se policiji olakšao posao. Policajci patroliraju gradom vozeći segway. Imali smo priliku vidjeli  i izložbu stare policijske opreme iz ostalih dijelova Europe, ali nažalost Hrvatske nije bilo.

 

Otkrivanje tajni i legendi Vilniusa noću :

Učenici su nas dočekivali na pojedinim punktovima u gradu gdje su nam prepričavali  legende o pojedinim dijelovima Vilniusa. Impresivno, jer svaki dio Vilniusa ima svoju posebnu priču. Najpotresniji dio priče bila je spoznaja da je jedan dio grada sagrađen iznad groblja. Na jednom punktu zapalili smo svijeće i pokušali doći do drugog punkta, a da nam se svijeća ne ugasi. Poanta svega  bila je da na putu do drugog punkta duhovi  gase svijeće te je vrlo teško bilo doći do drugog punkta, a da se svijeća ne ugasi. Na posljednjem punktu položiti smo svijeće na kamen posvećen bogu piva.

 

Nastavnici su, nakon tako dobrog povoda, imali degustaciju piva u pivnici u kojoj se nudi 60 vrsta piva domaćih proizvođača. 

29.04.2014., četvrtak, 4. dan

Izlet u etno selo

Malo etno selo od drvenih kuća u kojem se održavaju različite radionice, kao radionica pečenja kruha, kovanje potkova, izrada pokrivača na tkalačkom stanu...

Cijela grupa okušala se u pečenju domaćeg crnog kruha kojeg smo sami oblikovali,  kasnije ga je voditeljica radionice ispekla, a mi smo ga ponosno odnijeli kući. Nakon napornog pečenja kruga morali smo isprobati i  Litvanske delicije. 

30.04. 2014, srijeda, 5. dan

Primanje kod gradonačelnika i kreativni video uratci učenika

Gradonačelnik Vilniusa upoznao nas je sa školskim sustavom Litve. Postoje  škole u kojima je glavni jezik Poljski ili Ruski jer u Litvi živi puno Poljaka  i Rusa.

Uslijedila je jutarnja šetnja do škole u kojoj nas je čekalo pravo iznenađenje. Učenici su imali zadatak da u internacionalnim timovima izrade 6 video uratka na temu: Rizici i posljedice konzumacije alkohola.

Pokazali su pravu kreativnost i iznenaditi nas svojim uratcima. 

 

1.05.2014., četvratak, 6. dan

Spektakularan završetak susreta u Litvi. Učenici su nam priredili nezaboravan performans uz pitanje: Koliko su to dugo pripremali?

Za svakog partnera  pripremi su muzičku točku u kojoj su bilo pojedinačno, u duetu ili zboru učenici otpjevali pjesmu, a iza se na velikom panou vrtio slajd fotografija  iz zemlje u kojoj je održan susret.

Za nas je odabrana pjesma :  Alicia Keys - Girl is a on Fire

Što reći nakon svega. Veliko hvala Litvanskom timu  na prekrasnom završetku Comenius projekta Wine an European asset.

.

2.05. 2014., petak, 7. dan

Dan odlaska. Zemlja o kojoj prije susreta nismo znali gotovo ništa, a u ovih 7 dana upoznali smo prekrasne ljude i stekli nove prijatelje.

Pozdrav od domaćina

 

Video o prevenciji konzumacije alkohola kod mladih. Učenici su ih izradili u internacionalnim timovima tijekom boravka u Litvi.

 

 






[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju