preskoči na sadržaj

Gospodarska škola Čakovec

Login

Kalendar
« Kolovoz 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji










    





PROVEDENA AKTIVNOST: 1.3. radionice razvoj 3 nova specijalistička programa za osposob

Tijekom siječnja se održala jedna trodnevna radionica izrade novih programa osposobljavanja na kojima je sudjelovala su tri člana udruga što je zajedno s nastavnicima škole korisnika i partnera sveukupno 30 osoba kroz tri dana. Radionica, 1.3. radionice razvoj 3 nova specijalistička programa za osposobljavanje odraslih u poljoprivrednom sektoru održana je  14., 15. i 21. siječnja 2016. godine.

Radionicu je vodio Damir Jakšić koji je ponudio tijekom natječaja najbolje uvjete za vođenje radionice i izradu programa osposobljavanja.

Slijedom zaključaka o osuvremenjivanju postojećih programa i prilikom rasprave o postojećim programima osposobljavanja za koje škole partneri imaju potrebne verifikacije za izvođenje predstavnici udruga su ponovno tražili (što su već i u fazi projektne prijave)  da se novi programi komponiraju sadržajima koji će se nadovezati na nove osnovne programe. Članovi udruga i nastavnici su predlagali da se sadržaji uže specijaliziraju.

14.1.2016. okvirni program koji je ponudio Damir Jakšić kao voditelj radionice i glavni kreator programa, korigiran je na način da se programi iz aranžiranja prošire i na uređenje prostora. Naziv programa će biti osposobljavanje za aranžera/ku cvjetnih instalacija i prostora. Najviše vremena je iskorišteno za određivanje kompetencija koje polaznik stječe završetkom programa.

Zaključili smo da bi ta znanja i vještine bile slijedeće:

  • Pripremiti cvijeće, zelenilo i tehnička pomagala za izradu aranžmana.
  • Koristiti aranžersko-cvjećarski alat oruđa i strojeve.
  • Odabrati materijal za aranžiranje prema obliku, boji i prigodi.
  • Samostalno izraditi jednostavni aranžman za odgovarajuću prigodu primjenjujući   pravila aranžiranja.
  • Samostalno izraditi jednostavniju cvjetnu  instalaciju od rezanog, svježeg, suhog, umjetnog cvijeća i lončanica.
  • Smjestiti cvjetne instalacije u prostor prema planu interijera ili oblikovati  dekoraciju po izboru stranke.
  • Primijeniti vlastite ideje u izradi cvjetnih instalacija od različitih materijala.
  • Analizirati i planirati rad, troškove i plasman proizvoda na tržište.

Tijekom tri dana kroz diskusiju su obrađeni načini i postupci izrade programa. Programi su analizirani  pojedinačno po užim poljoprivrednim područjima. Damir Jakšić je  vodio radionicu o tehnici izrade programa. Prezentirao je prijedlog novog programa. Članovi nastavničkog vijeća iz partnerskih škola i članovi udruga su se složili sa prijedlogom uz određene dopune koje će voditelj radionica ukomponirati u nove programe.

15.1. 2016. na radionici su bile teme voćarski programi. Ovaj program je kreiran u suradnji sa udrugom voćara i Poljoprivrednom savjetodavnom službom.  Kroz diskusije, već i kod izrade osnovnog programa za voćara članovi udruga sugeriraju područja koja  ih najviše muče i gdje imaju najmanje kompetencija. Postignut je dogovor da se ovaj nastavak programa zove voćara/ke integrirane proizvodnje i tradicionalne prerade na OPG. Sadržaji osposobljavanja će se koncentrirati na zaštitu bilja pojedinih voćnih vrsta, a drugi dio na preradu voća. Razlozi za ovakve sadržaje leže u svakogodišnjim problemima oko gubitaka u proizvodnji uslijed neadekvatne zaštite, neracionalnu uporabu zaštitnih sredstava, nepravovremenih tretiranja itd. Prerada voća se nameće zbog slabijih cijena primarnih proizvoda pa se rješenja vide u doradi i stvaranju finalnijeg proizvoda. Važan element za donošenje odluke o preradi je i vrlo niska cijena  voća nižih kategorija, pa se nekih godina cijenom druge i treće klase voća  ne pokrivaju ni troškovi za berbu. Razvojem seoskog turizma i povezivanjem proizvođača  otvaraju se nove mogućnosti plasmana proizvoda domaće radinosti. Zaključak je postignut oko  kompetencija koje tražimo, a kompletni program će se pripremiti za zadnji dan radionice.

Kompetencije koje polaznik stječe završetkom programa voćara/ke integrirane proizvodnje i tradicionalne prerade na OPG-u:              

  • Provodi integriranu zaštitu jabuke, kruške i jezgričavog voća
  • Provodi integriranu zaštitu breskve,  trešnje i koštunjićavog voća
  • Provodi integriranu zaštitu lijeske i oraha
  • Provodi integriranu zaštitu jagodastog voća
  • Primjenjuje regulatore rasta i rodnosti
  • Preradi voće u voćni sok
  • Preradi voćni sok u voćno vino
  • Preradi voćno vino u ocat
  • Preradi voće u rakiju
  • Suši voće
  • Proizvodi marmeladu i džem
  • Priprema kompote
  • Prodaje svoje proizvode
  • Racionalno koristi  energiju, materijal i vrijeme,
  • Koristi  strojeve i uređaje u proizvodnji voća,
  • Primjenjuje pravila zaštite na radu, zaštite od požara i pružanja prve pomoći

Damir Jakšić je izradio prijedlog programa osposobljavanja vinara/ke za OPG koji je proslijeđen sudionicima radionica. Usuglasili smo se da svaka škola unutar svojeg strukovnog aktiva analizira sadržaje, te primjedbe i sugestije uputi voditelju radionice ili projekt asistentu  Gospodarske škole Vladimiru Mastenu. Treći postojeći program vinogradar-vinar se također razdvaja po istom principu kao i prethodna dva. Dogovorili smo se uz važno sudjelovanje članova udruga oko kompetencija koje trebaju steći polaznici osposobljavanja. Kao i u čitavoj poljoprivredi i u vinarstvu se kriza prodaje produbljuje, pa se pronalaze novi načini plasmana vina. Uz tradicionalnu opskrbu ugostiteljskih objekata, sve više se  prodaja vina nastoji  obaviti na kućnom pragu. Na taj način se novac odmah dobiva uz povoljniju cijenu. Zbog toga vinari moraju steći nova znanja prezentiranja i promocije vina. Kroz ovakav vid prodaje moraju steći i tzv. somelijerska znanja.

Zbog toga smo se usuglasili oko kompetencija koje polaznik stječe završetkom programa, a koje su slijedeće:

  • Poznavati zakonsku regulativu o vinu.
  • Voditi dokumentaciju i brinuti o slijedljivosti.
  • Racionalno koristiti  energiju, materijal i vrijeme,
  • Prihvatiti grožđe i preraditi ga u vino.
  • Razlikovati glavne faze u proizvodnji vina (bijelog, rose, crnog, pjenušavog).
  • Nadzirati i voditi procese prerade grožđa i njege vina.
  • Izvodi postupke čišćenja, koristi uređaje i naprave  za čišćenje, te čistila i dezinfekcijska sredstva.
  • Puniti, pakirati i skladištiti vino.
  • Pripremiti i pravilno održavati vinsko posuđe.
  • Koristiti  strojeve i uređaje u vinarstvu.
  • Promovirati, prodavati  i posluživati vino.
  • Analizirati, planirati rad, troškove i plasman proizvoda na tržište.
  • Primijeniti pravila zaštite na radu, zaštite od požara i pružanja prve pomoći.

Treći dan izvršen je detaljan pregled svakog programa, dopunili smo ih primjedbama koje su poslane, a voditelj radionice je prezentirao zadnju verziju triju novih programa. Uz zadnje dopune smo zaključili da se u ovakvom stanju mogu lektorirati i poslati u ASOO na pregled i traženje suglasnosti za izvođenje.

preskoči na navigaciju