preskoči na sadržaj

Gospodarska škola Čakovec

Login

Kalendar
« Lipanj 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji










    





PROVEDENA AKTIVNOST: 1.4. radionice modernizacija 3 postojeća programa u osposobljava

Tijekom siječnja se održala trodnevna radionica osuvremenjivanja postojećih programa osposobljavanja na kojima je sudjelovalo sveukupno 36 osoba koje su činili nastavnici korisnika i škola partnera, te 4 predstavnika udruga.

Radionica, 1.4. radionice modernizacija 3 postojeća programa u osposobljavanju odraslih u poljoprivrednom sektoru se održavala kroz tri dana 7., 8. i 22. siječnja 2016. godine. Radionicu je vodio Damir Jakšić koji je ponudio tijekom natječaja najbolje uvjete za vođenje radionice i izradu programa osposobljavanja.

Prilikom rasprave o postojećim programima osposobljavanja za koje škole partneri imaju potrebne verifikacije za izvođenje predstavnici udruga su ponovno tražili (što su već i u fazi projektne prijave)  da se u programe ukomponiraju sadržaji o održivoj uporabi pesticida. Naime, stupanjem na snagu zakona i pravilnika o održivoj uporabi pesticida, od studenog 2015. u slobodnoj prodaji mogu sudjelovati samo osobe koje su osposobljene za primjenu pesticida. Kako bi se zaštitio okoliš, potrošači poljoprivrednih proizvoda, a i sami poljoprivrednici,  svi sudionici u prometu i primjeni pesticida moraju proći edukaciju.

Kako su od ministarstva poljoprivrede i ruralnog razvoja propisani minimalni uvjeti za ustanove koje izvode programe, i uvjeti za nastavnike koji će ih provoditi, škole su suglasne da Gospodarska škola iz Čakovca bude koordinator sa  ministarstvom poljoprivrede i koordinator izrade programa koji će biti komplementarni sa spomenutim uvjetima.

Zbog povećanog broja sati i mogućnosti kreiranja novih programa sa većom specijalizacijom odlučeno je da se ide u izradu novih programa na tzv. osnovnom nivou. U razgovoru sa Agencijom za obrazovanje odraslih i strukovno obrazovanje došli smo do zaključka da će biti daleko efikasnije da se izrade novi programi nego da se vrši nadopuna i osuvremenjivanje starih programa. Glavni razlog je nova metodologija koja se primjenjuje pri odobravanju programa, a koja nije kompatibilna sa starijim načinima izrade programa po kojima su ili izrađeni postojeći.

Tijekom tri dana kroz diskusiju su obrađeni načini i postupci izrade programa. Programi su analizirani  pojedinačno po užim poljoprivrednim područjima. Damir Jakšić je  vodio radionicu o tehnici izrade programa. Prezentacija sa zahtjevima koji se postavljaju pred kreatore programa je kroz diskusiju potrajala oko 3 sata. U drugom dijelu radionice je analiziran postojeći program cvjećara-aranžera. Članovi nastavničkog vijeća iz partnerskih škola i članovi udruga su došli do zaključaka koji sadržaji se moraju izdvojiti i kako podijeliti sadržaje u skladu sa iskustvima nastavnika osposobljavanja i članova udruga. Glavni zaključak prvog dana je bio da se postojeći program cvjećara aranžera podijeli na dva uže-specijalizirana programa. U osnovnom dijelu će ostati cvjećarstvo sa održivom uporabom pesticida, a u drugom dijelu (novom programu) će se smjestiti sadržaji aranžiranja i uređenja okoliša.

Usuglašene su kompetencije potrebne za ovaj posao:

  • Pripremati, njegovati, skladištiti, pakirati i transportirati cvijeće u uzgoju, rezano cvijeće i lončanice za prodaju
  • Koristiti cvjećarski alat oruđa i strojeve
  • Prepoznati osobine, namjenu i način uzgoja jednoljetnica, dvoljetnica, zeljastih i drvenih trajnica, lukovica, gomoljika i lončanica
  • Izvoditi zaštitu lončanica, cvijeća  i zelenila u uzgoju na otvorenom i zatvorenom u skladu sa održivom uporabom pesticida
  • Analizirati, planirati rad, troškove i plasman proizvoda na tržište
  • Primijeniti pravila zaštite na radu, zaštite od požara i pružanja prve pomoći
  • Racionalno koristiti energiju, materijale i vrijeme

8.1. 2016. smo na radionici imali temu voćarskih programa. Uvažavajući zaključke prvog dana radionica da se u svaki osnovni program uključe teme održive uporabe pesticida, smo to dodali i u postojeći program voćara. Tijekom radionice pregledavajući stari program  izuzimali smo dobre sadržaje i uključivali ih u osnovi program koji će se zvati voćar-ka.

Znanja i vještine koje mora posjedovati osoba sa završenim osposobljavanjem su slijedeća:

  • Razlikovati, odabrati i koristiti odgovarajuće postupke u pripremi terena voćnjaka za pojedine vrste.
  • Koristiti strojeve, alate i sredstva za podizanje voćnjaka na siguran način.
  • Provoditi opskrbu voćnjaka po vrstama do rodnosti.
  • Provoditi opskrbu voćnjaka po vrstama u rodnosti.
  • Prepoznati i suzbijati štetočinje u skladu sa principima održive uporabe pesticida.
  • Obaviti berbu voća po vrstama.
  • Analizirati, planirati rad, troškove i plasman proizvoda na tržište.
  • Primijeniti pravila zaštite na radu, zaštite od požara i pružanja prve pomoći.

Za prethodni dan smo postigli suglasnost da se cvjećar-aranžer, podijeli u dva nova programa. Cvjećar-ka koji će biti osposobljavanje na  osnovnom nivou u kojem će se obrađivati  osnove   tehnologije uzgoja cvijeća, zaštita na radu i održiva uporaba pesticida. Nastavak programa, sadržajno viši nivo će se baviti područjem aranžiranja, a naziv program će se uskladiti na radionicama izrade novih programa, zajedno sa sadržajima. Voditelj radionice Damir Jakšić je izradio prijedlog programa osposobljavanja koji je proslijeđen sudionicima radionica. Usuglasili smo se da svaka škola unutar svojeg strukovnog aktiva analizira sadržaje, te primjedbe i sugestije uputi projekt asistentu  Gospodarske škole Vladimiru Mastenu. Treći postojeći program vinogradar-vinar se također razdvaja po istom principu kao i prethodna dva. Osnovni nivo će biti vinogradar sa sadržajima tehnologije uzgoja vinove loze, održive uporabe pesticida u kombinaciji sa zaštitom od štetočinja  i zaštite na radu.

Kompetencije su slijedeće:

  • Razlikovati, odabrati i koristiti odgovarajuće postupke u pripremi terena za sadnju vinograda;
  • Koristiti strojeve, alate i sredstva za podizanje vinograda na siguran način;
  • Provoditi opskrbu vinograda do rodnosti;
  • Provoditi opskrbu vinograda u rodnosti;
  • Prepoznati i suzbijati štetočinje u skladu sa principima održive uporabe pesticida;
  • Obaviti berbu grožđa;
  • Analizirati, planirati rad, troškove i plasman proizvoda na tržište;
  • Primijeniti pravila zaštite na radu, zaštite od požara i pružanja prve pomoći;

Treći dan izvršen je detaljan pregled svakog programa, dopunili ih primjedbama koje su poslane, a voditelj radionice je prezentirao zadnju verziju triju novih osnovnih programa. Uz zadnje dopune smo zaključili da se u ovakvom stanju mogu lektorirati i poslati u ASOO na pregled i traženje suglasnosti za izvođenje.

preskoči na navigaciju