« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Učenici 1. CP razreda svojim su se projektom Muke po čitanju predstavili 26. ožujka 2012. na Županijskoj smotri projekata iz područja Nacionalnoga programa za ljudska prava i demokratsko građanstvo koja je održana u Srednjoj školi Čakovec. Sada ih očekuje predstavljanje na Državnoj smotri koja će se 22. svibnja održati u Starogradskoj vijećnici u Zagrebu.
Osvrt na iskustvo sudjelovanja u Projektu građanin
Sudjelujući u ovom projektu shvatili smo da učenici naše škole baš ne vole čitati. To su potvrdili i rezultati ankete koju je naš razred proveo na uzorku od 174 učenika. Sudeći prema navodima medija, nečitanje među mladima postaje sve veći problem i u svijetu, što zbog suvremenih tehnologija (mladi radije vrijeme provode na internetu nego čitajući), što zbog nerazvijenih čitateljskih navika i nezainteresiranosti.
Tijekom izrade projekta stjecali smo brojna znanja i vještine. Upoznali smo se s pojmom javne politike, sastavili smo anketni upitnik i analizirali dobivene odgovore, vodili smo razgovore s osobama koje su mjerodavne za rješenje našeg problema, radili smo u skupini, stjecali iskustva javnog nastupa, ali i spoznali prednosti i nedostatke timskog rada. Također smo proučili propise i dokumente koji se tiču našeg problema (Ustav RH, Nacionalni okvirni kurikulum, Zakon o srednjem školstvu, Konvenciju o pravima djeteta, Opću deklaraciju o ljudskim pravima, Pravilnik o ocjenjivanju učenika), a istražili smo i što o čitanju među mladima pišu mediji.
Rad na ovom projektu omogućio nam je da vidimo kako se detaljno raščlanjuje konkretni problem, kako se istraživanjem dolazi do primjerenih i ostvarivih rješenja. S obzirom na to da je riječ o iskustvenom učenju, njegove ćemo plodove i u budućnosti moći primjenjivati na različitim poljima.
Isto tako, radom na ovom projektu promijenilo nam se mišljenje o našoj ulozi u zajednici, shvatili smo da su određeni problemi rješivi pod uvjetom da svi u zajednici odrade svoj dio posla i da sve građane treba poticati na djelovanje.
Elena Zlatar, 1. CP